Trygga köp

Finansering

Önskar du hjälp med finansieringen? Via vårt samarbete med Wasa Kredit har du tillgång till ett av marknadens bästa finansieringsalternativ. Dessutom erbjuder vi nu också finansiering genom Klarna, vilket ger dig ännu fler möjligheter att välja en betalningsplan som passar dina behov. Kontakta oss så berättar vi mer och hjälper dig med ansökningshandlingarna. Vår målsättning är att göra hela processen så smidig och enkel som möjligt för dig.

Hestra tage fönstermarkis vitt tegel mexitegel grå väv
sunsafe montör byter fönster i linköping

ROT-avdrag

Flera av våra tjänster berättigar till ROT-avdrag. Det är upp till dig som kund att ta reda på om du är berättigad till ROT-avdrag och kontakta Skatteverket för mer information. Om du har rätt till avdrag, meddela oss och ge oss uppgifter som personnummer och fastighetsbeteckning.

När du uppger att du är berättigad till ROT-avdrag, inkluderas detta i offerten och ordern. Fakturan kommer att specificera att den avser husarbete och att du har uppgett rätt till en preliminär skattereduktion. Du behöver betala det belopp som motsvarar arbetet minus ROT-avdraget. Om Skatteverket inte godkänner avdraget på grund av omständigheter som kan härledas till dig som köpare, blir du betalningsskyldig för det icke godkända beloppet.

Besök Skatteverket för mer information om regler och villkor för ROT-avdrag. Vi hjälper dig gärna att förstå hur du kan använda detta avdrag vid ditt nästa projekt.

Garanti

Garanti kan normalt endast åberopas om det var fel på produkten från första början. I de fall tillverkningsfel konstateras, får du en ny produkt. Ska produkten även monteras är vår policy att bjuda på arbetskostnaden även om den normalt inte inkluderas i garantin.

Om ett fel uppstått på grund av bristfällig montering eller felaktigt utfört arbete, är det normalt inte fråga om ett garantiärende utan om en reklamation. Hos konsumentverket.se kan du läsa mer om skillnaden mellan garanti och reklamation.

Vi tar samtidigt fullt ansvar för allt arbete vi utför och har vi gjort något fel, åtgärdar vi det utan kostnad. Har vi gjort en felaktig montering och på så sätt skadat produkten, får du en ny produkt. Har produkten gått sönder på grund av att kunden hanterat den felaktigt, utgår ingen ersättning. Var därför noga med att ta reda på hur produkten hanteras och underhålls.

Vill du veta mer om garantier, tveka inte att kontakta oss.
OBS Garanti kan endast åberopas tillsammans med kvitto. Se därför till att spara det.

Hestra-lilly-lamellgardin-web-08

Kundservice

Vid köp av dörrar, fönster, solskydd och garageportar kan det vara mycket att ta ställning till. Därför erbjuder vi hembesök med kvalificerad rådgivning innan vi lämnar en komplett offert med högkvalitativa produkter till rimliga priser.

Om du beställer lovar vi transparens och tydlig information längs hela kundresan. Våra medarbetare och montörer ser till att du får allt från snabba leveranser till effektiv montering och finjustering. Vi kan tillhandahålla kontakter till andra företag för tjänster vi inte erbjuder direkt, såsom el-installation, målning och markarbeten. Sunsafe, din helhetsleverantör, hjälper dig hela vägen.

Betalningsvillkor

Då vi strävar efter en kundservice av högsta kvalitet, önskar vi i gengäld att fakturor betalas i tid. Fakturan går ut så snart arbetet är slutfört och betalning ska ske inom tio dagar om vi inte kommer överens om annat.

För köp i butiken erbjuder vi endast Swish eller Klarna som betalningsmetod. Fakturaalternativet gäller endast där vi utför montaget.